Nieuwe regeling opstart activiteiten

We vliegen er weer in! Patat!

Beste ouders en leden,

 

Iets later dan gezegd, maar hier zijn we dan. We vallen direct binnen met het goede nieuws. De activiteiten gaan vanaf zondag 7/02 door! We mogen weer, yes! Dit voor zowel -12 als + 12. 

 

De regering heeft verschillende regels opgelegd waar we rekening mee moeten houden. De activiteiten mogen doorgaan in bubbels van 10 met bijhorende hygiënemaatregelen. Hierbij zo duidelijk mogelijk hoe wij het gaan aanpakken:

 

Inschrijving

Omdat we met groepen van 50 leden zijn en er toch minimum 2 leiding per bubbel moet staan werken we weer met inschrijvingen. Elke dinsdag ochtend komt er een Google Form online (een beetje zoals de vorige activiteiten) op onze Facebookpagina. Hierop kan je je kind inschrijven. Wil je meerdere kinderen inschrijven? Vul dan meerdere malen de form in. 

 

We sluiten de Form telkens op donderdagavond om 20u af. Hierna gaat de leiding hiermee aan de slag om de bubbels zo eerlijk mogelijk te verdelen.

 

Niet ingeschreven? Helaas, geen activiteit. We hebben de inschrijvingen nodig om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. 

 

De activiteiten zelf

De activiteiten gaan voor de takken door in bubbels van tien. De Kapoenen spreken af om 13u45 aan het scoutslokaal (Lindenlaan 30b). De Welpen en de Jongverkenners spreken af aan Pegasus (Steensedijk 495). De Verkenners bespreken dit onderling op hun facebookpagina. 

 

Aan elk afspreekpunt zal er een centraal punt staan. Hier zit er een leiding met de aanwezigheidslijst. Deze leiding zal je naar de juiste bubbel sturen. We willen aan de ouders vragen om niet te blijven hangen op de plaats. We willen alles zo veilig mogelijk laten verlopen, dus zet je kind gewoon af en wij zorgen voor de rest! 

 

Het ophalen verloopt op dezelfde manier. De Kapoenen mogen om 17u30 afgehaald worden aan het scoutslokaal. De Welpen en de Jongverkenners om 17u30 aan Pegasus. De ouders mogen weer naar het centraal punt komen waar wij de leden vanuit hun bubbels verzamelen. Ook hier vragen we om niet te blijven plakken. 

 

Leden die zelf naar huis mogen, mogen om 17u30 vertrekken (voor de oudere leden natuurlijk).

 

Vier-uurtje

Helaas bieden wij geen vier-uurtjes meer aan. We vragen dus om zelf een koek en drank mee te doen. 

 

Hygiënemaatregelen

Er zijn weer verschillende hygiënemaatregelen. Hier de belangrijkste opgelijst:

  • +12 moet een mondmasker dragen.
  • Wij zorgen voor ontsmettingsmiddel, een eigen flesje handgel kan altijd handig zijn. 

 

Dus wat nu?

Morgen (2/02/2021) komt het eerste inschrijvingsformulier online. Inschrijven dus! Daarna krijgt u een bevestigingsmail. Zondag naar Pegasus of de Lindenlaan komen en het feest kan beginnen!

 

We sturen dit ook nog eens via mail. Krijgen u deze mail niet? Stuur dat een mailtje naar info@scouts-sintjan.be met de juiste mailadressen. Dan passen we dit aan in onze bestanden. 

 

Als er nog vragen zijn mag u altijd mailen naar info@scouts-sintjan.be. Bij echt dringende vragen mag u bellen naar 0476/807428 (groepsleiding Gijs). Gelieve dit nummer enkel te bellen als het echt dringend is.

 

Wij staan alvast te popelen om opnieuw te beginnen! We zijn nu volop onze spellen aan het aanpassen en de laatste voorbereidingen aan het treffen om er weer een spetterende start van te maken!

 

Tot zondag!

 

Een stevige linker,

De leidingsploeg