Lid worden

De inschrijvingen voor nieuwe leden in het jaar 2023/24 starten op maandag 04/09 om 19u. De link en verdere informatie vind je terug op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/ScoutsSintjanOostende

Inschrijving scoutsjaar 2023-2024

Een eerste activiteit voor nieuwe leden vindt plaats op 23 september 2023 op Début de Saison, dit is enkel voor leden met een afgeronde inschrijving. Meer info op de facebookpagina: https://www.facebook.com/DébutdeSaison

De activiteiten gaan steeds op zondag, van 13u45 tot 17u30  @Lindenlaan 30B

Schrijf je in en krijg onnmiddellijk de scoutsmicrobe te pakken! Als je op de scouts aankomt zal je meteen leiding zien staan, die zullen je naar de juiste tak helpen. Inschrijven kan vanaf begin/midden september, dit zal enkel digitaal door gaan. Praktische vragen na inschrijving kunnen gesteld worden aan de leiding of het secretariaat op de startdag.

Je kan spijtig genoeg niet meer proberen vooraf in te schrijven wegens grote vraag om lid te worden.

Hoe inschrijven

Reeds lid bij de scouts?

• Je ontvangt een mailtje om opnieuw in te schrijven (via formulier)
  • Individuele steekkaart dient jaarlijks gecontroleerd te worden door de ouders
  • 50 euro storten op het rekeningnummer: BE36 7509 4937 0181
    Vermelding: naam en tak
  • Zorg dat je uniform in orde is!

Nieuw lid?

Individuele Steekkaart

1. Vul je gegevens in via de link die rond begin/midden september beschikbaar zal komen op onze Facebook/Website.
  2. Vul de individuele steekkaart in en geef die af op het secretariaat.
    De individuele steekkaart kan u hier downloaden.
    Geen printer? Wij hebben een aantal afgedrukte exemplaren liggen.

Lidgeld

Het lidgeld (50 euro) moet gestort zijn op het rekeningnummer:  BE26 7340 7193 7229

Vermelding: naam en tak

• Eerste t.e.m. tweede leerjaar  – KAPOEN
  • Derde t.e.m. vierde leerjaar –  WELP
  • Vijde t.e.m. zesde leerjaar –  WOLF
  • Eerste Middelbaar t.e.m. tweede middelbaar  – JONGVERKENNER
  • Derde middelbaar t.e.m vijfde middelbaar  – VERKENNER

(!) Zodra wij het online inschrijvingsformulier + individuele steekkaart op papier + lidgeld ontvangen hebben, is de inschrijving voltooid.

(!) Betaal niet alvorens bevestiging gekregen te hebben dat er plaats is.

(!) Onze scouts biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van verminderd lidgeld (kansentarief via de UitPas). Laat dit weten aan het secretariaat of via het inschrijvingsformulier.

Uniform

Dit is te verkrijgen bij het secretariaat, kom zeker langs! Wij werken ook met een tweedehandssysteem.

Meer informatie over het uniform kun je hier terugvinden.

Als je vragen hebt, kan je ons contacteren via e-mail: secretariaat@scouts-sintjan.be

Aarzel ook niet om ons aan te spreken.
Stevige linker,

Christie van der Linden en Martha Mylle

FAQ's

• Is er nog een wachtlijst om in te schrijven?
    Nee. Alle nieuwe leden schrijven in vanaf hetzelfde moment.
  • Zijn er proef/probeerdagen in de scouts?
    Nee. Wegens de grote aanvraag kunnen we spijtig genoeg geen proefdagen meer organiseren.
  • Vanaf wanneer kan ik mijn kind inschrijven?
    Alle detailcommunicatie rond de inschrijvingen volgt rond midden Augustus via Facebook.
    De inschrijvingen voor de nieuwe leden starten rond begin/midden September.
  • Kan mijn kind in een andere leeftijdsgroep zitten dan voorzien?
    Nee. De leeftijdsgroepen worden zo goed mogelijk nageleefd zodat het niveauverschil in de spellen niet te moeilijk/makkelijk is. Hierop worden enkel uitzonderingen gemaakt na overleg (vriendje of vriendinnetje in andere groep is geen valabele reden).
  • Hoe kan ik contact opnemen met de scouts?
    Secretariaat: secretariaat@scouts-sintjan.be
    Groepsleiding (verantwoordelijke): groepsleiding@scouts-sintjan.be